نوشته شده توسط : علی پور

1-
بوی چرم
به کارگیری از مواد تصنعی و مصنوعی نه فقط برای اشخاص تولید آلرژی های پوستی می نماید بلکه با توجه به اینکه در پروسه ساخت آنان از مواد شیمیایی و نفتی به کار گیری می شود، دارای بوی نا مطلوب می باشند . لیکن محصولات چرمی به استدلال استعمال از پوست طبیعی حیوان ها و رنگ های گیاهی استعمال شده در فرایند رنگرزی آن‌ها دارای رایحه ویژه و منحصر بفردی میباشد که مثل آن در طبیعت وجود ندارد .

 

2-
انعطاف پذیری چرم
با اعتنا به اینکه مواد تصنعی برای مشابه شدن به چرم تهی دست ساخت در فرآیندهای متعددی می باشند و لایه های زیادی در ایجاد آن وجود دارد، سازندگان آنها مجبور به استفاده از مواد ارزان ارزش و غیر مقاوم می باشند . از اینرو مواد تصنعی در زمان مقطع اندکی مبتلا شکنندگی، کنار گذاشتن و پوسیدگی گردیده و لایه های آن مشهود می گردد به طوری که دیگر استعمال از جنس امکان پذیر نمی باشد . البته چرم به دلیل نیاز ارگانیک حیوان در درحال حاضر پرورش دارنده انعطاف دوچندان زیادی می باشد و هیچ زمان خواص انعطاف پذیری خویش را با گذشت بازه از دست نمی دهد .

 

3-
خواص تنفس پذیری چرم
یکی از خواص بی مثل چرم خواص تنفس پذیری آن است . به این معنی که چرم مانند یک مو جود زنده هوا را تنفس می کند و رطوبت درون را از طریق منافذ ریز خویش بازدم می دهد . این فرمان سبب ساز جلوگیری از تعریق و در نهایت تجمع بوی بد در باطن محیط های بسته فرآورده ( مانند کیف، کت، دستکش و کفش چرم ) می گردد . اما مواد تصنعی و مصنوعی که از لایه های بدون منفذ و فوم تزریق گردیده ساخته می شوند تماما فاقد این خاصیت شگفت انگیز بوده و همین باعث تجمع رطوبت در محصول و پوسیدگی، کپک و در غایت تولید بوی متعفن ناشی از آن می گردد .

 

4-
فصلی نبودن تولیدها چرمی
همین خاصیت تنفس پذیری چرم باعث گردیده می باشد که به کار گیری از تولیدات چرمی همچون کیف و کفش اختصاصی به فصل خاصی نباشد . به کارگیری از کیف های پلاستیکی در فصل گرما باعث تولید تعریق در دست و تماس رطوبت پوست با مواد گردیده و آلرژی و اگزمای شدید پوستی ایجاد می کند . از اینرو هزینه های درمانی سنگینی را بر دوش آدم می گذارد . ولی چرم ضمن جذب رطوبت بدن، آن را به سرعت از سایر منافذ خویش بیرون می دهد و این سیرکولاسیون و گردش هوا در همه فصول، احساس خوشایندی در آدم ساخت نموده و استفاده از چرم را به فصل خاصی منحصربه‌فرد نمی کند .

 

5-
مقاومت چرم در برابر ضربه
از قدیم چرم به تیتر ماده نخستین برای تولید سپرها، غلاف شمشیرها، زره، کلاه خویش سربازان و همینطور زین اسب و در زمان نو در تولید غلاف کلت کمری، لباس های ویژه ورزشی همجون تیراندازی و . . . استفاده می شود . دلیل آن وزن کمتر و خوشبختانه مقاومت بالای چرم در برابر ضربات، تنشها و فشارهای شدید می باشد . البته مواد مصنوعی برای داشتن چنین مقاومت بالایی وزن بیشتری را باید داشته باشند ضمن این که طول قدمت آنها در برابر ضربه و فشار بسیار کوتاهتر از چرم می باشد .

 

6-
مقاومت چرم در برابر حرارت
مقاومت فوق العاده چرم در برابر حرارت آن را به یک ماده پرکاربرد در صنعت های متعدد تبدیل نموده هست . لباس فعالیت کارگران صنعت های آهنگری، ریختگری و ذوب فلزات و نیز ایجاد بسیاری از اثاثیه نسوز مانند غلاف سلاح ها سند بر این ادعاست .
در صورتیکه اشیای ساخته گردیده از مواد مصنوعی هیچ وقت در برابر آتش و حرارت مقاومت نداشته و فرم نخستین خویش را از دست می دهند و به در یک چشم به نیز زدن به توپک پلاستیکی تبدیل می شوند!


7-
مقاومت چرم در برابر سایش و کشش
از دیگر خاصیت انکار ناپذیر و نمونه زدنی چرم، خواص مقاوم بودن آن در برابر سایش و کشش است . جامه رانندگان مسابقات خودرو و موتور سواری رالی و هم سوارکاران از نمونه کاربردهای رایج آن برای این خاصیت می‌باشد . این خواص سبب می شود در چهره پیدایش تصادف راننده و یا پرت شدن راکب موتورسیکلت و کشیده شدن آن بر روی زمین، کمترین آسیب به پوست بدن آنان رسیده و چرم می تواند تا حد قابلیت از اعمال تنش های های گوناگون به تن آدم خودداری کند .

 کیف زنانه

8-
سازگار با محفظه زیست
علاوه بر این‌که چرم یک ماده ارگانیک به شمار می آید، در تولید آن از مواد شیمیایی که مخرب محفظه زیست و کثیف کننده هوا و رودخانه ها باشد، به کارگیری نمی شود . چه بسا در شرای در فرآوری چرم از مواد شیمیایی به کار گیری گردد، سهم آن در مقایسه با مقدار مواد شیمیایی به کار گیری گردیده در ساخت سایر کالاهای مصنوعی زیاد ناچیز می باشد . در دنیایی که مد و زیبایی مجرم به تخریب کننده محیط زیست شده است، داشتن تولید ها چرمی تنها راهی می‌باشد که انسان علاوه بر شیک بودن دوستدار محفظه زیست خویش نیز باقی بماند .

 

9-
لطافت چرم
با وجود این تمامی امکان ذکر شده، آنچه در غایت چرم را از بقیه مواد مو جود در طبیعت متمایز می سازد، نرمی و لطافت ویژه ای می باشد که در آن تجلی پیدا کرده است . آفریننده هستی در پوست بدن حیوانات پرزهای ذره بینی تعبیه نموده می‌باشد که لطافت و زیبایی خارق العاده ای به آن ها می بخشد و نمونه آن را در هیچ ماده ای نمی بضاعت یافت . این حیاتی با لمس یک جنس چرمی، محسوس و تفاوت آن با تولیدات ساخته گردیده از مواد مصنوعی، تماما قابل ادراک هست .

 

10-
همیشه در اوج
چرم یک ماده طبیعی زیباست . به همین استدلال با گذشت دوران فیس منحصر به فرد خویش را از دست نمی دهد . از اینرو به کار گیری از آن در تولید محصولات، جايگاه کیفی آن ها را بالا می پیروزی . همیشه یک کیف چرم ظاهر بهتری نسبت به یک کیف پلاستیکی داراست و یک شلوار چرم زیباتر از یک شلوار نخی میباشد . اینها حقایقی انکار ناپذیرند .

 





:: برچسب‌ها: کیف زنانه ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: