نوشته شده توسط : علی پور


● گیاه دارویی مریم گلی

داروخانه گیاهی

خاصیت گیاهان دارویی - گیاه مریم گلی گیاهی با عمر بسیار طولانی میباشد و نزدیک به ۱٠٠٠ سال پیش به وجود این گیاه دارویی پی برده و از آن به کارگیری می كرده اند از پاراگراف ابوعلی سینا در كتابهای خویش به‌این گیاه دارویی اشاره كرده و خاصیت آن را برشمرده و تأكید بر مصرف آن كرده میباشد.

این گیاه دارویی ضد درد، متانت بخش و برای كاهش قند خون به کارگیری میگردد. این گیاه دارویی (مریم گلی)در تمام بخشها معتدله رشد دارااست. گلهای سپید زیبایی میدهد، بصورت خوشه ای میباشد و جزء گیاهان معطر و خوشبو میباشد كه مزه بسیار تلخی داراست.

این گیاه دارویی آهسته بخش و مقوی اعصاب و روان میباشد. همینطور یك داروی ضد عفونی كننده بسیار کار کشته میباشد. در صورتیکه از جوشانده این گیاه بصورت قرقره مصرف شود، جوشهای باطن دهن و بعضیً آفت دهن را معالجه می كند.

همینطور برای زخمهایی كه بر اثر واریس به وجود می‌آید بسیار مؤثر میباشد.در آنژیم و اشکال گلو درد نیز از این گیاه استعمال می‌شود. از جوشانده این گیاه برای ضماد و جوشهای تن به کارگیری می‌گردد. جوشانده غلیظ این گیاه در‌صورتی‌که با آب ترکیب شود برای دردهای مفصلی، رماتیسم و حتی راشیتیسم كودكان بسیار موءثر و مؤثر میباشد.

 داروخانه آنلاین گیاهی

● گیاه دارویی سریش

خاصیت گیاهان دارویی- آیتم به کارگیری گیاه سریش بیش تر بدلیل چسبنده بودنش میباشد. اما این گیاه علاوه بر این، كاربرد درمانی هم دارااست. از دانه های این گیاه، روغنی گرفته میگردد كه در بعضا از تصلبهای شریانی آیتم به کار گیری قرار میگیرد. از برگهای این گیاه تحت عنوان سبزی خوردنی و از ریشه های این گیاه كه به طور غدد پنجه ای میباشد تحت عنوان چسب به کارگیری می‌گردد.

ریشه این گیاه دارویی (سریش) گرم و کم آب میباشد و برای یرقان، ناراحتیهای كبدی، خشونت حلق و ناراحتیهای معده از آن به کار گیری می كنند. ریشه این گیاه را می سوزانند و از سوخته آن در سمت واله آور به کارگیری می كنند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی- کدام گیاه برای کدام بیماری؟

گیاهان گوناگون دارنده خاصیت زیاد و متفاوتی می‌باشند، با این درحال حاضر خوب میباشد بدانیم که برای هر بیماری یا این که ایراد یگانه، چه گیاهانی مفیدتر میباشد.

 داروخانه گیاهی

البته این بدان شکل وجود ندارد که آنان‌را به طور خودسرانه و به مقادیر زیاد اخذ نماییم. پروفسور روگر بیارد، پژوهشگر دانشکده آدلاید میگوید: اکثری از ترکیبات گیاهی می ‌توانند دربردارنده غلظت ‌های کشند‌ه‌ ای از آرسنیک، جیوه و سرب باشند.

این مواد ممکن میباشد سبب ساز بروز بیماری های دور از شوخی و یا این که حتی سبب به مرگ مصرف کننده شوند، به ویژه چنانچه در مقادیر بسیار زیاد مستعمل و یا این که به جای تناول کردن، تزریق شوند.

 

نکته ی قابل مراعات ی دیگری که لازم میدانم آن را تیتر کنم این میباشد که گیاهان دارویی متفاوت را با اعتنا به سفارش‌ های دور و بری ها و دوستان عزیز و سوای هیچ سیرتکامل مطالعه و شناخت مصرف نکنید و به کارگیری از این گیاهان دارویی عذروبهانه ای نباشد که در روزگار بیماری، معالجه اصلی خویش را به تعویق بیندازید و از میل کردن داروهایی که دکتر تان تجویز نموده است، مسافت بگیرید.

 

این تقسیم بندی برگرفته از کتاب گیاهان دارویی و گیاه درمانی آقای دکتر معالج محمد حسین صالحی سورمقی، دانشیار دانشگاه داروسازی دانش گاه علم ها طبابت تهران میباشد.

 داروخانه آنلاین گیاهی

گیاهان دارویی آهسته بخش، ضد افسردگی، مقوی اعصاب و روان و حافظ روان:

اسطوخودوس، بابونه، بادرنجبویه، بهارنارنج، جوی بار دوسر، جینسینگ، جینکو، چای، رازک، ریحان، زردچوبه، زعفران، سنبل الطیب، علف چای، کرفس، گل رنگ، گل ساعتی، گل گاوزبان، نعنا فلفلی و نعنا قمی.

 

گیاهان دارویی ادرارآور

بومادران، جعفری، چای، ذرت، قره قات، علف چای، کدوتنبل، کرفس، گزنه، گل رنگ، گل گاوزبان، لیموترش، مرزه، مدام فصل بهار و هویج.

 

گیاهان دارویی ارتقاء دهنده ی قوای جنسی

انیسون، بادام زمینی، توت خارجی، پنج انگشت، جعفری، جینسینگ، رازیانه، ریحان، زردآلو، زعفران، سیر، سلطان تره، شنبلیله، فلفل، کرفس، گردو، گشنیز، نعنا فلفلی، نعنا قمی، مدام فصل بهار و هویج.

 

گیاهان دارویی استروژنیک و ضد استروژن (تهیه و تنظیم کننده اختلالات هورمونی)

پنج انگشت، رازک، رازیانه، کتان.

 

گیاهان دارویی شیرافزا

انیسون، بادام زمینی، پنج انگشت، رازک، رازیانه، ریحان.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


به واسطه تراکم زیاد ترکیبات گیاهی کارکشته، بخش اعظمی از گیاهان دارویی به نزاع با ویروس‌ها امداد کرده و از مورد‌های گزینه عشق پزشکان سنتی بوده‌اند.
با این وجود، برخی فواید گیاهان دارویی از پشتیبانی پژوهش‌های علمی گسترده، به ویژه مواقعی که با حضور سوژه‌های انسانی صورت گرفته باشند، برخوردار نیستند، از این رو، بایستی جانب احتیاط را در مصرف آن ها رعایت کرد.

داروخانه گیاهی

رازیانه گیاهی با بو و طعمی مشابه
در پی این مقاله با برخی از گیاهان دارویی با کارکشته‌ترین عمل ضد ویروسی بیش تر آشنا می‌شویم.

اُرگانو (پونه کوهی)
ارگانو که به اسم پونه کوهی نیز شناخته میشود گیاهی دوستداشتنی در خانواده نعناعیان و به واسطه خاصیت دارویی خویش شناخته شده‌است. ترکیبات گیاهی مو جود در ارگانو، از گزاره کارواکرول (Carvacrol) خصوصیت‌های ضد ویروسی را ارائه می‌نمایند.
در یک مطالعه آزمایشگاهی، هم روغن ارگانو و هم کارواکرول به طور جدا از هم کار نوروویروس موشی را طی 15 دقیقه بعد از مواجهه کاهش دادند.
نوروویروس موشی بسیار واگیر دار میباشد و از عارضه ها اصلی آنفلوانزا معده در آدم میباشد. این گونه بسیار مشابه به نوروویروس انسانی میباشد و در مطالعات علمی به کار گیری می‌گردد چون پرورش و انتشار نوروویروس انسانی در اطراف آزمایشگاهی بسیار مشقت بار میباشد.
روغن ارگانو و کارواکرول عمل ضد ویروسی در قبال ویروس هرپس سیمپلکس جور-1 (HSV-1)، روتاویروس، برهان شایع اسهال در نوزادان و خردسال ها، و ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) که موجب عفونت‌های تنفسی میگردد را نیز نشان داده‌اند.
برگ‌ها و روغن اساسی نعناع بیابانی دربردارنده ترکیبات فعال، از پاراگراف منتول و اسید رزمارینیک می‌باشند که عمل ضدویروسی و ضدالتهاب دارا‌هستند

داروخانه آنلاین گیاهی
مریم گلی
مریم گلی یک کدام از اعضای خانواده نعناعیان و یک گیاه دارویی معطر میباشد که از قبل‌های به دور در طبابت سنتی برای معالجه عفونت‌های ویروسی گزینه به کارگیری قرار میگیرد.
خاصیت ضد ویروسی مریم گلی طولانی تر با ترکیباتی به اسم سافی‌سینولید (Safficinolide) دارای ارتباط میباشد که در برگ‌ها و ساقه این گیاه وجود دارا هستند.
پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که مریم گلی ممکن میباشد با ویروس نقص ایمنی بشر گونه 1 (HIV-1) که به ایدز سبب می‌گردد، پیکار نماید. در یک مطالعه، عصاره مریم گلی با پیشگیری از ورود ویروس به سلول‌های انگیزه به صورت قابل توجهی کار اچ‌آی‌او را مهار کرد.
همینطور، مریم گلی توان خویش در نزاع با ویروس هرپس سیمپلکس دسته-1 و ایندیانا وسیکیولوویروس (Indiana Vesiculovirus) که حیوان ها اهلی مانند اسب، گاو و خوک را کثیف می‌سازد، نشان داده میباشد.
طولانی تر بخوانید
مروری بر خاصیت گیاه مریم گلی

ریحان
اکثری از اشکال ریحان، از گزاره شیرین و مقدس، ممکن میباشد با برخی عفونت‌های ویروسی نزاع نمایند. مثلا، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان اعطا کرد که عصاره ریحان شیرین دربردارنده ترکیباتی مانند اپی‌ژنین و اسید اورسولیک، میتواند اثراتی حاذق در قبال ویروس‌های هرپس (تبخال)، هپاتیت B و انتروویروس داشته باشد.
همینطور، ریحان مقدس بضاعت خویش در ارتقاء ایمنی تن را نشان داده که ممکن میباشد به نزاع با عفونت‌های ویروسی یاری دهد.
طی یک مطالعه چهار هفته‌ای با حضور 24 بزرگسال سلامت، مصرف 300 میلی‌گرم عصاره ریحان مقدس ارتقاء چشمگیر سطح ها سلول‌های T و سلول‌های قتل کننده طبیعی در تن این اشخاص را نشان اعطا کرد که هر دو گزینه سلول‌های ایمنی میباشند که به حفظ و دفاع از تن در قبال عفونت‌های ویروسی امداد مینمایند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی خاصیت اکثری دارا‌هستند. جنسینگ برای سردرد و ریحان برای سوهاضمه اثر گذار میباشد. خاصیت رزماری،بابونه،قاصدک و دیگر گیاهان دارویی را در پی مقاله بخوانید.
از گیاهان دارویی می قدرت افزون بر هدف ها دارویی برای بهبود رایحه و مزه غذاهای متعدد نیز استفاده نمود، سوای این که بر کالری های طعام افزوده شود. هم زمان، گیاهان دارویی فواید تندرست بخش اعظمی نیز عرضه می کنند. در واقعیت، داروهای گیاهی هزاران سال میباشد که برای معالجه بیماری های متفاوت گزینه استعمال قرار می‌گیرند. بضاعت های بهبودی و ترمیمی گونه های متعدد گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و شناخته گردیده می باشند.

داروخانه گیاهی

ریحان از گیاهان دارویی

به نقل از تیم تندرست بعدازظهر کشور ایران به گزارش \"ان‌سی‌بی‌آی\"، دانش امروزی هر چه بیش تر توان دارویی اشکال گوناگون گیاهان دارویی را تحت عنوان سلاحی مفید در قبال بیماری ها - از اشتباهات تندرست تا سرطان - آشکار ساخته میباشد. برهمین اصل میباشد که گیاهان دارویی هم به طور نو و هم کم آب گردیده در نقاط متفاوت عالم در دسترس می‌باشند. در‌پی با بعضی از شایسته ترین گیاهان دارویی که تندرست بشر را افزایش میدهند، طولانی تر آشنا می شویم.

ریحان
ریحان از گیاهان دارویی

ریحان دارنده خصوصیت های آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی میباشد. این گیاه معطر توان کاهش استرس از روش تهیه سطح های سروتونین که بر خلق و خوی و خو تاثیرگذار میباشد، را دارااست. با ذیل در اختیار گرفتن نگه داشتن استرس، ریحان در بخش اعظمی موردها دیگر نیز به فایده سالم بشر میباشد.

داروخانه آنلاین گیاهی

نوشیدن چای تهیه و تنظیم گردیده از برگ های ریحان می‌تواند سوء هاضمه را از میان برنده شود، با علت سردرد جنگ نماید، سرطان سینه را مهار نماید، نفخ شکم را معالجه نماید، اشتها را ارتقاء دهد، بریدگی ها و خراش ها را بهبود ببخشد، سیستم ایمنی تن را تقویت نماید، آنفولانزا و سرفه را معالجه نماید و اکثری موردها دیگر.

شما میتوانید از این گیاه دارویی تحت عنوان چاشنی در پخت و پز به کارگیری نمایید یا این که 10 تا 12 برگ آن را با معده خالی بجوید. همینطور، میتوانید دو یا این که سه توشه در روز چای ریحان بنوشید تا از سالم بهتر فایده‌مند گردید. برای تنظیم این چای:

10 تا 15 برگ نو ریحان را در یک فنجان وسیع بریزید.

دو فنجان آب جوش به آن بیشتر فرمائید.

یک درپوش روی فنجان قرار دهید و اذن دهید به بازه زمانی پنج دقیقه دم بکشد.

چای را صاف نمائید و آن را بنوشید.

رزماری
رزماری از گیاهان دارویی

رزماری یک گیاه دارویی دوستداشتنی و اثر گذار برای سالم بشر میباشد. این گیاه دربردارنده کارنوزول و رزمارینیک، دو آنتی اکسیدان حاذق که نقشی کلیدی در بهبود سالم آدم ایفا میکنند، میباشد. همینطور، رزماری از خصوصیت های قادر ضد عفونی کنندگی، ضد سرطانی، و ضد التهابی سود می‌برد.

یکی‌از فواید دیدنی اعتنا رزماری کارایی آن تحت عنوان یک محرک شناختی مفید میباشد و برهمین پایه، به بهبود خاطر و تمرکز فرضی یاری میکند.

رزماری با استرس نبرد میکند، اضطراب را کاهش می‌دهد، سردرد را التیام میدهد، پرورش گیسو را تحریک میکند، با درد مفاصل رویا رویی می نماید، التهاب را کاهش می‌دهد، گوارش را بهبود می‌بخشد، از سرطان پیشگیری مینماید، و حامی سالم قلب و عروق میباشد.

رزماری از بو و مزه کارکشته منفعت میبرد و در سوپ ها، ساندویچ ها، سالادها، و ... قابل به کارگیری میباشد. همینطور، می‌توانید از برگ های نو یا این که کم آب گردیده این گیاه چای صحیح نمائید. برای تنظیم این چای:

یک یا این که یک و نیم قاشق رزماری را به یک فنجان آب داغ بیش تر فرمایید.

روی فنجان یک درپوش بگذارید و اذن دهید به برهه زمانی پنج دقیقه دم بکشد.

چای را صاف نمائید و در صورتیکه هنوز گرم میباشد، آن را بنوشید.

شما می‌توانید دو یا این که سه توشه در روز این چای را بنوشید.

اعتنا: در زمانه بارداری و یا این که در شرایطی‌که به صرع، فشار خون بالا یا این که اختلالات خون ریزی در گیر می‌باشید از مصرف رزماری دوری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی هرمورد به نوعی برای معالجه بیماری ها و ارتقاء توان و قدرت اعضای داخلی و ظاهری تن از سالیان به دور آیتم به کارگیری قرار می گرفته اند. شاید این سوال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شایسته ترین این شایسته ترین ها چه است؟
شایسته ترین و قدرتمند ترین گیاهان دارویی کدام میباشد؟

داروخانه گیاهی
در صورتیکه بخواهید جواب این سوال را بدهید کدام یک از گیاهان دارویی را اسم می‌برید؟ شاید یه خرده نقص‌ باشد چرا‌که گیاهان دارویی سرتاسر خاصیت و سود میباشند و نمی اقتدار از دربین آن ها شایسته ترین را تعیین کرد ولی بالاخره در هر جمعی یک شایسته ترین موجود هست که به باور متخصصان طب سنتی یکی پرخاصیت ترین گیاهان دارویی یونجه میباشد.

یونجه، گیاهی میباشد غریب که امروزه در افکار همگانی صرفا به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی که در پیشین به کارگیری های فراوان از این گیاه پرفایده می شده‌است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از او‌لین گیاهان دارویی شناخته گردیده برای انسان میباشد.

داروخانه آنلاین گیاهی
«یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا این که «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا این که به عبارتی «فصفصه» گویند، گیاهی میباشد علفی، پایا و از تیره پروانه واران و همدسته شبدرها که طول آن تا یک متر می‌رسد. دارنده ساقه های بلند و برگچه های نازک، نوک تیز و بیضی صورت. گل هایش غالباً بنفش، کوچک یا این که گهگاه رنگ زرد میباشد و به صورت سیر، میوه «یونجه» مانند صدف بوده و دانه درون میوه مانند لوبیا اما کوچک خیس از آن میباشد. «یونجه» ریشه ای بسیار عمیق دارااست که تا 3 متر به عمق زمین نفوذ می نماید، در سود ویتامین ها و مواد معدنی را از خاک تنظیم می نماید. این گیاه از علف های خوب مراتع میباشد و شایسته ترین گونه آن سبز املس (قابل انعطاف) میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


ابتدا کاربرد بزرگ گیاهان دارویی و رونق و توسعه آن در کشورهای شرقی بخصوص در زمانٔ اسلام به هنگامی که شرق به امور، نوشته‌ها و ترجمه‌های اثر ها بقراط، جالینوس و کتاب‌های دیوسکوریدوس و پلینیوس و سایرافراد دسترسی یافت، مربوط می شود. چون امور و اثر ها این پژوهشگران یونانی مستقیماً از روش شام و شرق رسید و در اوایل قرن سوم میلادی در بیت‌الحکمه به عربی ترجمه شد. کتاب «گیاهان» یا این که «الحشایش» یک کدام از مهم ترین ترجمه‌های این منابع میباشد که در واقع به عبارتی ترجمهٔ دِ ماتریا مدیکای دیوسکوریدوس میباشد و از آن دوران و حتی تا همین آخرها تحت عنوان طب سنتی مدام گزینه به کارگیری قرار می‌گرفت. محمد بن زکریای رازی (سال‌های ۲۵۰ تا ۳۱۳ ق) دائرةالمعارفی در معالجه‌شناسی به اسم کتاب الحاوی فی الطب و کتاب خلاصهٔ طبابت، به اسم المنصوری و کتاب دیگری به اسم منافع الاغذیه و دفع مضارها را نوشت. این کتاب‌ها و سایرٔ اثر ها وی، مخزن و مبداء مهم داده ها گیاه‌شناختی برای نسل‌های متمادی در شرق و غرب بوده‌میباشد.[۸] پزشک معالج نامور بوعلی سینا (سال‌های ۳۵۹ تا ۴۱۶ ه‍. ش) ۸۱۱ داروی گیاهی و معدنی را در کتاب ضابطه یاروهمدم با اثرات آن ها بر تن بشر شرح داده‌میباشد. بعضا از این گیاهان ریشهٔ هندی، تبتی چینی یا این که کلاً شرقی داشته‌اند.[۹]

داروخانه گیاهی

دو حادثه مسئلهٔ دانش گیاه‌شناسی را بسط اعطا کرد. یکی آن ها ابتکار دستگاه چاپ بوسیلهٔ گوتنبرگ در سال ۱۴۵۰ میلادی و دیگری کشف ایالات متحده بوسیلهٔ کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ میلادی بود. سودٔ بی واسطه این دو رخداد، چاپ تعداد متعددی از تیم‌های گیاهی و وارد کردن داروهای نوِ بسیار به اروپا بود. پاراسلسوس دانشمند سوئیسی (۱۵۴۱–۱۴۹۳) با هجرت به اروپا و عده‌آوری تجربیات مختلف، مبنا و پایه محکمی در طب به وجود آورد. گنجینهٔ گیاهان یک کدام از مهمترین اثرها این دانشمند میباشد. وی برای طب گیاهی حق تقدم خاصی قائل بود و به اثرات درمانی آب‌های معدنی و گیاهان محلی اعتنا متعددی داشت. او اولی کسی بود که دانش شیمی را در شیوه‌های درمانی کمپانی اعطا کرد. وی در مورخ دانش طب تحت عنوان تصحیح‌کننده طب و به بیان دیگر بنیانگذار پرتو درمانی و طبی آگاه در زمینه ی گیاهان دارویی شناخته شده است. شیمی و فارماکولوژی به موازات یک‌دیگر تکامل یافته‌اند. بالاخره به لطف کتاب الکساندر چیرش (۱۸۵۶–۱۹۳۹) به اسم «رسالهٔ فارماکولوژی» بود که مطالعهٔ گیاهان دارویی و داروهای طبیعی میان علم هاِ شناخته گردیدهٔ دیگر جای گرفت.[۱۰]

طرز‌های مصرف گیاهان دارویی[دستکاری]
گیاهان دارویی و معطر عمدتاً به فرمهای ذیل مصرف میشوند:

گیاه نو
گیاه کم آب گردیده یا این که کنسرو گردیده
به طور فرآوری گردیده به وسیله حرارت
استحصال مواد مؤثر در صنعت[۱۱]
تفاوت در میان گیاهان دارویی و داروی گیاهی[دستکاری]
گیاهان دارویی مشتمل بر بخش‌هایی از گیاه میباشد که بعداز خشکاندن، سوای تولید هرگونه تغییری در دکان‌ها و عطاری‌ها به فروش می رسد. گیاهان دارویی مثل زیره، رازیانه، هل یا این که دارچین گیاهانی می باشند که بعضا خاصیت درمانی آنان که عمدتاً بی زیان یا این که نادر خسارت میباشند، به ثابت رسیده‌میباشد ولی داروهای گیاهی نتیجه ها تبدیل بعضی گیاهان به دارو در کارگاه‌های داروسازی و طی فرایندی مختص و استریل می باشند. با این توضیحات و ذکر تفاوت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی می بایست اظهار‌کرد که عطاری‌ها فقط حق فروش گیاهان دارویی را دارا‌هستند، گیاهانی که تعداد شان معین میباشد و طی سال های دراز فواید و بی عارضه یا این که نادر عارضه بودن شان به ثابت رسیده‌میباشد. مسلم میباشد که مصرف بی‌روش و بیش تر از حد نیاز هر جور خوراکی اعم از گیاهی یا این که شیمیایی میتواند برای تن خسارت داشته باشد.[۱۲]



:: برچسب‌ها: داروخانه گیاهی ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()