نوشته شده توسط : علی پور

چرم یکی از بهترین، با کیفیت‌ترین و انعطاف‌پذیرترین جنس‌ها برای تولید کیف است . مثل همه‌ی محصول ها چرمی دیگر، نگهداری از کیف چرم نیز نیاز به رعایت نکاتی داراست تا طول قدمت آن افزایش یافته و ظواهر شکیل و خوش‌فرمی داشته باشد .

درصورتی که برای مدتی قصد به کار گیری از کیف چرمتان را ندارید باید داخل آن را با خبر نامه لبریز نمایید تا فرم خود را مراقبت کند .

برای منزه کردن کیف هرگز آن را نشویید .

در چهره خیس شدن کیف هیچ گاه برای خشک کردن آن را حرارت ندهید .

به جای استفاده از حرارت گرم سشوار می توانید از باد سرد پنکه به کارگیری فرمایید .

هر یکسری وقت یک توشه کیف چرم خود را با یک اسفنج یا پارچه‌ی نمناک منزه فرمائید .

کیف اداری

سعی نمایید با دست چرب به کیف خویش دست نزنید چون چربی سبب ساز تیرگی و کدر شدن چرم می‌گردد .

برای پاک کردن لکه‌ی خودکار می‌توانید از پاره ای تافت و الکل سفید و یک پارچه‌ی منزه استعمال کنید .

برای براق کردن کیف چرم خویش می‌توانید از یک واکس بی رنگ، وازلین یا حتی از روغن نوپا استفاده نمایید .
چه‌طور
کفش نبوک را منزه کنم نبوک نوعی چرم صحیح شده از پوست گاو می باشد؛ مانند جیر؛ به وسیله سمباده، سمباده کشی می شود تا پرزدار گردد . اما جیر ساخته گردیده از قسمت جلوی پوست می باشد و نبوک از قسمت پشت پوست ساخته گردیده است .نبوک در عین اکنون که مضاعف مقاوم خیس و محکم تر می باشد به به عبارتی میزان نسبت به لک و چرک جراحت پذیرتر هست .به همین برهان هم می بایست با وسایل و ابزاری که منحصرا برای جیر و نبوک ساخت گردیده اند؛ تمیز گردد .وقتی که تمام رویه های پاک کردن با شکست مواجه شدند شما می توانید از یک سمباده زمخت برای منزه کردن استفاده کنید .

 

اولی قدم) با استعمال از یک پاک کننده نبوک یا این که اسفنج نبوک تمام مرحله کفش را منزه کنید .این
فعالیت را به طور منظم برای از میان بردن لکه های روشن و درخشان ساخت شده بر روی کفش انجام دهید تا کفش های ظواهر زیبای خود را نگهداری نمایند


دومین قدم) یک پارچه از متاع نبوک را بر روی اسفنج پاک کننده نبوک قرار بدهید و آن را تعدادی توشه در تمام جهات کفش بکشید تا مطمین شوید تمام نصیب های پرزدار را تمیز کرده اید . از این منش هنگامی که کفش شما خیلی آلوده میباشد استعمال فرمایید .این رویه به صرف نیروی بیشتری احتیاج دارااست .

سو‌مین قدم) به وسیله یک برس پرزهای کفش را پر رنگ نمایید . از یک جنبش دایره ای برای این خط مش استفاده نمائید .مراقب باشید که اکثر از یک سری ثانیه برس را بر روی یک نصیب نکشید .شما می بایست از یک تکان منظم برای این کار استعمال کنید تا کفش شما ظاهر خود را حفظ نماید .

چهار‌مین قدم) برای منزه کردن منتخب که فراوان خاکی گردیده است از اسپری منحصربه‌فرد نبوک به کارگیری فرمایید .بعد با استفاده از یک پارچه نبوک آن نصیب را تمیز کنید .بعد از آن از این‌که خاک زدوده شد و شیوه نبوک کم آب شد با استفاده از یک مسواک پرزهای آن را برجسته فرمایید .

اسپری
پاک کننده نبوک
پنج‌مین قدم) برایپاک کردن لکه جوهر حدود 6 ساعت برهه زمانی دارید .پیشین از اینکه لکه ثابت شود . لکه را با استعمال از یک پارچه تمیز و کم آب لکه گیری نمایید و بعد از یک تمیز کننده جوهر اختصاصی چرم به کار گیری فرمایید . خط مش نبوک را با استفاده از سشوار کم آب فرمایید و هم زمان از یک برس برای پررنگ کردن پرزها یاری بگیرید .

 



:: برچسب‌ها: کیف اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

وجود واژه‌هایی نظیر ادیم، کیمخت، ساغری، تیماج، سختیان در لهجه پارسی قبل از اسلام و همینطور وجود واژه و کلمه های دارای ربط با وسایل و ابزار های چرمی مانند سختک، کمربند، انگشتیان، مشک و … در متون سابق نشان دهنده استفاده گسترده از چرم در ایران پیش از اسلام می باشد . چرم از پوست حیوان‌ها زیادی تنظیم می شود و تقریبا از آغاز با بشریت همراه بوده می باشد . طی سالها و با پیشرفت بشر، اشکال گوناگون چرم به وجود آمده اند که می توانید در این مطلب مطالعه فرمایید .

کیف دوشی 
مقاله‌ها مرتبط چه‌طور
عمر کیف های چرم را ارتقاء دهیم؟ چه گونه
کفش چرمی را تمیز کنیم؟ سه
رویکرد آسوده برای محافظت از کفش ها برای این که به طیف وسیعی از تولید ها اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به مغازه اینترنتی بامیلو مراجعه کنید .
مشاهده
لیست بها تولیدات اوریجینال مد و فشن leather-goods-from-florence-and-italy
[1600x1200]
جنسی هست که از دبّاغی پوست نپخته جانوران، به‌ ویژه گاو به‌ دست می ‌آید . مراحل دبّاغی، پوست فسادپذیر را به یک ماده ی طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف ‌پذیر جهت کاربردهای متفاوت تبدیل می‌ کند . چرم و ترکیبش با چوب، اساس های تکنولوژی باستان را شکل می‌ داد . صنعت چرم و صنعت خز با نیز متفاوت ‌اند . پوست‌ ها و پوست‌ های ناپخته در تولید چسب و ژلاتین هم کاربرد دارند . از ترکیب پوست جانوران با مواد گوناگون نظیر زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگر، متاع انعطاف پذیری به نام چرم به دست می آید .

دباغ
منزل ای در مراکش دباغ
خانه ای در مراکش تاریخچه
چرم در ایران به نوشته ابن یمین ایرانیان باستان از پوست حیواناتی نظیر گاومیش و گاو و گوسفند برای تالیف برروی آن استفاده می‌کردند وابن یمین در نوشته‌ها یش بر تالیف فرمان های داریوش بر روی چرم اشاره کرده است . بنا بر بعضا روایات اوستا را بر دوازده هزار قطعه پوست گاو متن بودند .همینطور پوست ن÷وشته‌هایی که در اورامان کردستان یافت گردیده و در موزه بریتالنیا نگهداری می شود نشان دهنده به کار گیری از پوست برای نگارش در دوره اشکانیان است .

قرآن
قدیمی نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو نوشته شده قرآن
کهن نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده نوشته‌ های خواجه رشید الدین مربوط به مقطع پس از هجوم مغول، نشان‌ گر رونق تجارت چرم و پوست در ایران بوده است، این اسناد گواه شهرت برخی شهرها مانند تبریز و شیراز در این عصر می‌باشد . در زمان قاجار، همدان مرکز اساسی ایجاد نوعی چرم، دارای شهرت به “چرم همدانی” بوده، که از پوست گوسفند تهیه و تنظیم می‌ شد . در سال ۱۲۶۷ از گزاره کارهایی که امیر کبیر به نمایشگاهی در لندن فرستاد، پوست بود . به علاوه در این دوره صادرات پوست و چرم، از اغلب شهرهای ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق دوچندان داشت . علاوه بر همدان، شهرهای تبریز و اصفهان نیز در تولید و صادرات چرم سهم به‌ سزایی داشتند . او‌لین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ خورشیدی در شهر تبریز سازه شد و پس از آن در همدان، تهران و اصفهان نیز کارخانه‌ هایی تاسیس شدند .

اولی
کارخانه ی چرم ایران-تبریز اولین
کارخانه ی چرم ایران-تبریز برای این‌که به طیف وسیعی از محصول ها اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به دکان اینترنتی بامیلو مراجعه کنید .
مشاهده
لیست بها تولیدها اوریجینال مد و فشن گونه های
چرم چرم
سبک
چرمی می‌باشد که از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که دوچندان ظریف و نازک است و به همین علت نیز در ایجاد محصولاتی نظیر لباس، کاپشن و دستکش به کارگیری گردیده و از دسته کیفیت تحت خیس آن به عنوان آستری کفش و جامه استعمال می گردد .

چرم
سبک
چرم
نصفه سنگین
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن بیشتر در تولید محصولاتی که جنبه تزیینی دارا هستند و یا این که گران‌قیمت محسوب می شوند مورد به کارگیری قرار می گیرد .

 



:: برچسب‌ها: کیف دوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

کمربند
کمربندهای
مردانه گونه های مختلفی دارد ام در کل به دو قسمت کمربندهای رسمی و غیر قانونی تقسیم میشوند: –
کمربندهای رسمی
شما می‌توانید کمربندهای قانونی را با شلوار و بلیز رسمی خود ست کنید . پهنای این کمربندها دربین ۲/۵ تا ۳/۵ سانتی متر و از مال چرم مرغوب می‌باشند که در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای و دیگر رنگ‌های شیک و مد روز ارائه میگردند .
خرقه قانونی یا این که حتی غیر رسمی که می پوشید تعریفی از شما در ذهن مخاطب به جا می گذارد . به همین استدلال یک بی‌دقتی ناشیانه ممکن میباشد تصویری نا مناسب از شما ارائه کند؛ بنابراین، مطمئن شوید که کمربند و کفش‌تان با نیز هماهنگ می‌باشند .
اعتنا داشته باشید که بند کمربند می‌تواند یک الگوی دقیق مانند بافت خوشگل یا این که چرم داشته باشد . البته از طرف دیگر به یاد داشته باشید که دوخت‌های نامتعارف را برای کمربندهای قانونی هرگز به کارگیری نکنید .
برای آنکه تیپ شما هر چه اکثر حرفه‌ای و متناسب و هماهنگ به لحاظ برسد، می توانید سگک تمام فلزی کمربند خود را (به رنگ نقره ای یا این که طلایی) با دیگر مؤلفه‌های تیپ خویش مانند جواهرات، ساعت، سنجاق کروات یا دکمه سر دست ست کنید .

کمربندهای غیر رسمی
با وجود اینکه محدوده ی دقیق پهنای این کمربندها معین نیست، دستورالعمل‌هایی عمومی وجود دارد که بهتر هست از آن‌ها پیروی کرد .
هنگام خرید یک کمربند غیر رسمی تازه بایستی موارد مختلفی را مد لحاظ قرار دهید که عبارت‌اند از:
– کمربندهای باریک (که پهنای آنها فی مابین ۱/۵ تا ۲/۲ سانتی متر می باشد ) صرفا برای شلوارهای جین چسبان مطلوب هستند، البته مدل‌های پهن‌تر را می‌توان با انواع شلوارهای غیر رسمی کتان، جین یا این که شلوارهای گشاد با جیب‌های بلندمرتبه استفاده کرد .
– سگگ و بند کمربند در جلوه ظاهری آن تأثیر به‌سزایی دارا‌هستند . هر یک از این دو مؤلفه میتوانند بصورت نامتعارف و یا لبریز زرق و برق باشند . با این وجود به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود که این دو مؤلفه بطور هم زمان در یک کمربند مورد استفاده قرار بگیرند .
– برای داشتن ظاهری غیر رسمی نیازی نمی باشد کمربند خویش را با هیچ یک از اجزای دیگر تیپ خویش ست نمایید . بطور معین از مخلوط کفش و کمربند که از لحاظ رنگی با هم هماهنگ باشند پرهیز نمایید .
– در صورتیکه شلوار جین شما بر چسب مارک چرمی در قسمت کمر دارد، کمربند شما باید آن را بپوشاند .
-در خرید هر کمربندی که پهنای آن عمده از ۴ سانتی‌متر است حتماً توجه فرمایید .
– با توجه به اینکه طیف وسیعی از کمربندهای غیر قانونی از جمله کمربندهای بافت چرمی، بافت‌های پارچه‌ای، کمربندهای گل‌دوزی شده، کمربندهای از مال پوست و … در بازار جانور هستند، بستن کمربند رسمی با یک تیپ غیر رسمی به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود .



:: برچسب‌ها: کمربند ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

احکام
دینی چرم طبیعی
فقهای
اسلامی با استناد به آیات قرآن و منابع فقهی احکام زیادی را در قضیه استفاده از پوست حیوان ها مطرح کرده اند از جمله آیاتی که در این باره مطرح هست آیه ی سوم و چهارم سوره ی مائده هست که ترجمه آن به این چهره است:
ــ بر شما حرام گردیده میباشد مردار خون و گوشت خوک و آنچه به اسم غیر معبود کشته باشند و حیوان حلال گوشتی که خفه گردیده و با ضربه چوب مرده و یا از بلندی افتاده و به ضرب شاخ مرده باشد و یا این که آنچه درنده از آن خورده باشد . . .

کیف اداری

ــ از تو می پرسند چه چیزی برای آنها حلال شده می باشد . بگو چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و نیز صید حیوان‌ها شکارگر که شما به تیتر مربیان سگهای شکاری آنچه آنها برای شما گرفته و نگه داشته اند بخورید و نام معبود را بر آن ببرید . . .

احکام
مربوط به چرم در منابع فقهی معمولا در غالب احکام صید و ذباحه و پاکی و صلاة مطرح گردیده هست که به بعضی از آنان اشاره می شود:
ــ‌ نماز تلاوت بر روی پوست تمام حیوانات حلال گوشت در صورت پاک کردن (پاک کردن اجزای حیوان و حلال کردن و تناول کردن گوشت آن) درست هست .

ــ تلاوت نماز با خرقه چرم فرآوری گردیده که به رویه اسلامی ذبح گردیده باشد صحیح هست .

ــ به کارگیری از پوست حیوانات حرام گوشت و نجس چه بسا در‌صورتی‌که پاک کردن شده باشد جایز نمی‌باشد .

ــ به کارگیری از پوست حیوان ها غیر نجس حرام گوشت مانند روباه و شیر در فیس تزکیه و به شرط دباغی شدن در همگی ی کارها به غیر از نماز جایز میباشد .

ــ
استفاده از پوست مردار حلال گوشت حتی در رخ دباغی شدن هم نجس هست (این مبحث مشتمل بر محصول ها چرمی وارد شده از کشورهای غیر مسلمان می شود که به کار گیری ازآنها شرعا جایز نیست)
ــ
راه و روش های مطمئن شدن از تزکیه حیوان عبارتنداز: در بازار مسلمانها بودن و در دست مسلمان بودن
ــ از نگرش عمده فقه ها در صورتی که راجع به پاک کردن حیوانی شک وجود داشت، اصل را بر عدم تزکیه بایستی قرار بخشید .

 

در موزه ی طوپقاپی سرای ترکیه یک سری کفش ساده چرمی وجود دارد که منسوب به پیامبر اسلام است، و در بعضی منابع ذکر گردیده که سجاده و بالش پیامبر(ص) از چرم و پوست بوده است .

پیامهای دربین فرستاده و قبایل بر پوست متن می گردیده است .



:: برچسب‌ها: کیف اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گونه های
چرم
چرم سبک
چرمی است که از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که زیاد ظریف و نازک هست و به همین علت هم در ساخت محصولاتی نظیر لباس، کاپشن و دستکش به عمل گیری شده و از نوع کیفیت تحت خیس آن به تیتر آستری کفش و لباس استعمال می گردد .

کیف پول

چرم
سبک
چرم
نصفه
سنگین به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن بیشتر در ایجاد محصولاتی که جنبه تزیینی دارا می‌باشند و یا این که لاکچری محسوب می شوند موضوع به کار گیری قرار می گیرد .

چرم
شترمرغ
چرم شترمرغ
چرم کروکودیل
چرم کروکودیل
چرم سنگین وزن
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل گاو ،گاومیش ،گوساله و شتر و …به دست می آید . چرم سنگین وزن شایسته ترین دسته جهت به کار گیری های معمول می باشد و دارنده بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در فی مابین دیگر گونه های می باشد . این جور چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و شیوه کفش ،ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا این که تسمه های اتومبیل آلات صنعتی و …می برسد .

heavy-leather
[1600x1200]
heavy-leather1 [1600x1200] علاوه
بر
مدل بندی های بالا، چرم طبیعی را بر اساس مدل دبّاغی هم می توانایی به جور های تحت تقسیم کرد: چرم
گیاهی
در دوران هنگامی دیرباز از چرم گیاهی برای تولید زره استفاده می شد .
در بازه زمانی دیر باز از چرم گیاهی برای ایجاد زره به فعالیت گیری می شد .
در دبّاغی این مدل چرم تا حد امکان و قابلیت از مواد و رنگهای شیمیایی استعمال نمی شود و به جای آن از رنگهای گیاهی و مواد و روغنهای حیوانی استعمال می گردد . این دسته به علت دارا بودن بیشترین سازگاری با محفظه زیست و عدم ساخت عوارض در اثر تماس با پوست انسان، از سزاوار ترین جور های دبّاغی به شمار می رود . این جور چرم، انعطاف‌پذیر بوده و رنگ آن قهوه‌ای‌ست که مقدار رنگش به ترکیب شیمیایی و رنگ پوست بازمی‌گردد . چرم گیاهی در آب پایدار نیست؛ بی‌رنگ می شود و در حالتی که پس از تر شدن، خشکش کنید، چروک گشته و از انعطاف‌پذیری و نرمی‌اش کاسته خواهد شد . در آب گرم، شدت چروک شدنش بیش‌تر میباشد و تقریباً شبیه ژلاتین می شود . علاوه بر این که محکم گردیده و احتمالاً آسیب پذیر نیز میشود . چرم جوشانده نمونه‌ای می‌باشد از چرمی که با قرار تصاحب کردن در آب داغ، شناور شده و محکم می گردد . این اتفاق افتاد در موم جوشانده و مواد شبیه هم فیس می دهد . در تاریخ گاهی پس از کار سفت کردنش، از آن در زره ها و هم‌چنین در اتصال کتاب‌ها نیز به فعالیت گیری می‌شده میباشد . این جور چرم، تنها نوع چرم هست که در حکاکی و قالب‌گیری چرم می‌تواند مناسب باشد .

چرم
مراکشی
در دیر باز از چرم مراکشی برای صحافی کتاب به فعالیت گیری می شد .
در دیر باز از چرم مراکشی برای صحافی کتاب به کار گیری می شد .
این نوع چرم با محکم‌ترین جور های چرم‌ها برابری می‌کند . در عین حالا ، دوچندان قابل انعطاف و قابل انعطاف می‌باشد . در زمانهای قبل چرم مراکشی را با دوختن پوست‌ها ، دباغی می‌کردند . در آن منش ، پوست را به صورت مشک ، کشکول یا این که در می آورند . سیس آن را با پاره ای سماق مالامال می‌کردند و در ظرف‌های پرشده از به عبارتی محلول شناور می‌ساختند . آن‌گاه بوسیله تیغه‌های چوبی در درحال حاضر چرخیدن ، به روی پوست ضربه‌هایی وارد می‌شد و به ساخت چرم یاری میکرد .از این گونه چرم بخش اعظم برای صحافی کتابها به کار گیری می‌شد . امروزه این چرم‌ها برای تهیه و تنظیم کالاهای چرمی ظریف مثل کیف‌های زنانه ، کیف‌های دستی و جیبی مردانه به کار گیری می شود .



:: برچسب‌ها: کیف پول ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

چرم طبیعی از دباغی پوست خام جانورانی مانند گاو به‌ دست می‌آید. انواع چرم طبیعی با توجه به منشأ آن به دسته های حیوانی، انسانی، گیاهی تقسیم می شود.


چرم طبیعی
چرم طبیعی از دباغی پوست خام جانورانی مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، کروکودیل، مار و … به‌دست می‌آید. دباغی به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن پوست فسادپذیر حیوانات را در مواد شیمیایی و گیاهی متفاوتی می خیسانند تا دوام بیابد. در نتیجه پوست به یک مادهٔ طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف‌پذیر برای کاربردهای گوناگون تبدیل می شود.دباغی چرم طبیعی در مراکش

انواع چرم طبیعی
چرم را از دیدگاه کلی به دو دسته ی طبیعی و مصنوعی می توان تقسیم چرم طبیعیکرد. انواع چرم طبیعی با توجه به منشأ آن به دسته های زیر تقسیم می شود:

 

چرم حیوانی:چرم طبیعی از پوست حیوانات
این نوع از چرم طبیعی از پوست حیوانات به دست می آید. این حیوان می‌تواند: گوسفند، گاو، بز، شترمرغ، مار و … باشد.

کیف پول

چرم انسانی:

این بخش مخصوص اعضای طلایی میباشد.

  چرم گیاهی:چرم طبیعی گیاهی

چرم طبیعی گیاهی با استفاده از تانن (از ریشه ی tanning به معنای دباغی) و سایر عناصری که در پوست تنه و میوه برخی درختان (مانند مازو) یافت می‌شوند، تهیه می‌شود. این نوع چرم طبیعی، انعطاف‌پذیر بوده و رنگ آن قهوه‌ای‌ست؛ که میزان رنگش به ترکیب شیمیایی و رنگ پوست بازمی‌گردد.

چرم طبیعی گیاهی در آب پایدار نیست؛ بی‌رنگ می‌شود. اگر پس از خیس شدن، خشکش کنید، چروک گشته و از انعطاف‌پذیری و نرمی‌اش کاسته خواهد شد. در آب گرم، شدت چروک شدنش بیش‌تر است و تقریباً شبیه ژلاتین می‌شود. علاوه بر اینکه سفت شده و احتمالاً شکننده هم می‌گردد. چرم جوشانده نمونه‌ای است از چرمی که با قرار گرفتن در آب داغ، شناور شده و سفت می‌شود. این اتفاق در موم جوشانده و مواد شبیه هم رخ می‌دهد.

در تاریخ گهگاه پس از عمل سفت کردنش، از آن در زره‌ها و هم‌چنین در اتصال کتاب‌ها هم استفاده می‌ شده است. این نوع چرم طبیعی، تنها نوع چرم است که در حکاکی و قالب‌گیری چرم می‌تواند مناسب باشد.

کیف هایی با چرم طبیعی

حتما بخوانید ابزار چرم دوزی، روش کار با سمبه و نکاتی در مورد سوراخ کاری
برچسب ها: انواع چرم, چرم, چرم انسانی, چرم حیوانی, چرم طبیعی, چرم گیاهی, دباغی



:: برچسب‌ها: کیف پول ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اسفند 1397 | نظرات ()